Assignatura

Protocol de Recerca (TRANSV REC)

  • codi 11525
  • curs 1
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 1

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Cristina VALLÈS - cristinavallveg@uic.es

Horari d'atenció

DRA. ANA VELOSO DURAN 

avelos@uic.es

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

presentació En aquesta assignatura s'integra pràcticament la major part de les habilitats necessàries per iniciar-se en el camp de la investigació i avaluar de forma integrada les habilitats necessàries per a unir-se més endavant un programa de doctorat. Durant el 1r semestre de màster es dissenyarà un projecte d'investigació que conclou amb el treball fi de màster.

Requisits previs

requisits previs Anglès nivell mitjà. Informàtica nivell bàsic.

Objectius


objectius Aprendre a realitzar un protocol d'investigació in vitro, clínic i / o experimental aprovat pels comitès pertinents d'acord a les característiques de cada protocol.

Competències

competències • Adquirir habilitats d'aprenentatge que permetin continuar estudiant d'una manera autodirigdo i autònom. • Adquirir el coneixement i la comprensió de proporcionar una base o possibilitat per ser originals en el desenvolupament i l'aplicació dels coneixements adquirits i desenvolupar la seva capacitat de resoldre problemes en entorns nous dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea de estudi. • Integrar els coneixements i es refereix a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'informació que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis. • Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons per presentar als especialistes i no especialistes d'en una forma clara i inequívoca. • Desenvolupar la capacitat d'aplicar el mètode científic, el disseny experimental i els mètodes estadístics per a resoldre un problema o corroborar hipòtesis. • Conèixer com aplicar el epistemològic, l'exercici ètic, legal i humanitari en la investigació i la difusió dels resultats. • Desenvolupar la capacitat d'aplicar eines de bioinformàtica utilitzats en la investigació bàsica. • Aprendre a gestionar els recursos financers i humans d'un projecte de recerca i complir amb les bases estratègiques per a la transferència de nous coneixements a l'empresa o indústria. • Desenvolupar la capacitat d'integrar nous coneixements mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat. • Desenvolupar la capacitat d'auto aprenentatge en el desenvolupament de noves tècniques, en el coneixement de nous conceptes científics i en la recerca de nova informació científica. • Desenvolupar la capacitat d'argumentar i defensar les pròpies idees científiques i escoltar, analitzar, avaluar i respondre a les idees d'una altra persona. • Desenvolupar la capacitat de treballar en grups multidisciplinaris i multiculturals.

Resultats d'aprenentatge

Resultats d'aprenentatge • Definir els principals conceptes de recerca en ciències de la salut. • Descriure les diferents fases del procés d'investigació. • Distingir entre els models d'investigació quantitativa i qualitativa, identicando els principals avantatges i limitacions de tots dos models. • Estructurar una adequada estratègia de cerca bibliogràfica a les principals bases de dades relacionades amb les ciències de la salut. • Accedir a les fonts documentals identificades en la recerca bibliogràfica, descarregant els documents complets per a la seva avaluació. • Avaluar críticament la literatura científica trobada. • Descriure els conceptes bàsics relacionats amb el mesurament de variables i l'obtenció de dades quantitatives. • Descriure els diferents procediments d'obtenció de dades quantitatives i identificar-los en estudis publicats. • Identificar els diferents tipus d'articles científics, la seva estructura i característiques i les normes de publicació dels mateixos. • Escriure un resum científic per a la presentació preliminar de resultats en jornades i congressos, així com elaborar una comunicació oral i / o pòster.

Continguts

Durant la primera meitat de el pla d'estudis, els estudiants duran a terme una recerca bibliogràfica en un problema de salut específic, identificar un problema de recerca pertinent, formular la hipòtesi pertinents i definir els objectius del seu treball per tal de dominar i desenvolupar el disseny metodològic amb el pla de treball corresponent per fer front a la hipòtesi.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Metodologia i activitats formatives Modalitat totalment presencial a l'aula Metodologia: TRB Activitats de formació: TFM Activitats no presencials - Treball en grup (TG) - Treball autònom (TA) Activitats de seguiment: - Tutories (TU) - Avaluació (EV)

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Modalitat totalment presencial a l'aula L'avaluació dels mòduls pràctics i teòrics, comunicacions científiques i projectes d'investigació es porta a terme de forma contínua. - EC 20% - RC 30% - PFE 50%
  © 2021 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00